tisdag 12 januari 2010

Vi fick åka hem

Ester har haft en natt med feber och hosta. Gaute (som vår fantastiske läkare heter) våga inte ta någon chans. Därför kunde vi imorse vid 8 få åka hem. Vi ska in igen söndag 24 januari. Nu får vi se till att Ester blir frisk och håller sig frisk.

På vägen hem hade jag massa tankar och känslor inom mig. Ville så gärna få det gjort. Nu blir det två nya veckor med en spänning. Ibland får jag bara låta tankar och känslor komma och gå. De får leda vart de vill. Jag vet att de jobbiga tankarna och känslorna går över efter ett tag. Jag börjar lära mig mycket om mig själv genom att vara igenom något sådant här. Jag måste låta tankarna gå, och jag måste gråta om jag ska kunna komma tillbaka med nya krafter.

12 kommentarer:

  1. Jag kan bara tänka mig hur det känns för er. Men det är nog bara en mycket liten del av hur ni egentligen känner er/har det. Man får helt enkelt försöka se det positiva i att ni fick åka hem. - För esters bästa förstås. Men visst är det säkert jobbigt att vänta ytterligare ett par veckor. Men Maria, både du och Peter är starka. Ni kommer fixa det här. och tårarna får rinna. För det gör det på oss andra också! Jag tänker på er!

    SvaraRadera
  2. Antar att något du lärt dej om dej själv är att du är stark! Även om jag inte ens kan veta en liten del av hur du känner så vet jag att man bara måste få vila i allt ibland. Vila själen och vila hjärtat så man orkar vidare, att gråta är ett bra sätt för själen att läka lite så man orkar en bit till.

    Ni fixar det här och det finns tillräckligt med folk som tänker på er och ber för er för att ni bara ska kunna vila i att Guds vilja kommer ske, och att denna vilja är det bästa för er alla. Han har en plan och han kommer att hjälpa er genom den här tiden, han kommer hjälpa er alla 4. KRAM

    SvaraRadera
  3. Maria, Peter, Eline og Ester, vi tenker på dere og ber for dere! Klem fra Linus, Emma og Jan.

    SvaraRadera
  4. Jeg følger med dere her oppe i Trondheim. Guds fred.
    Klem Stine

    SvaraRadera
  5. Det hørtes utrolig tøft ut å bare måtte reise hjem igjen uten å få gjort noen ting. Det er selvfølgelig frustrerende, men Gaute veit nok hva han driver med, så dere får stole på hans dømmekraft. Jeg forstår at det er tøft for dere, og jeg ber om at dere søker trøst og styrke hos hverandre, familie, venner og ikke minst hos Gud. Det at du lærer deg bedre å kjenne er ikke negativt, og det styrker deg bare enda mer. Jeg ønsker dere alt godt for de neste ukene og gi gjerne Ester en stor og god bli-frisk-klem fra meg:)

    "Gi håpet rom i denne tid,
    hvor langt du enn er nede.
    Hos dem som taper i sin strid,
    er Herren skjult til stede.
    Ved Kristi verk
    skal du bli sterk
    og hvile i Guds fremtid."

    SvaraRadera
  6. Det var första gången jag var inne på er blogg, en fantastisk beskrivning du gjort Maria. Jag förstår och känner igen en del genom det vi har med oss med Samuel men hans fel är ju inte lika komplicerat.Ester och hela familjen finns i våra böner. Hon är buren av många böner även när ni inte orkar be själva.

    Kram Anna-Lena, Per, Samuel o Jonte

    SvaraRadera
  7. Jag tänker på er och håller tummarna ända från Uppsala. Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Kjære dere!
    Ber for dere og skal huske på dere i dagene framover. Måtte Ester bli fort frisk og sterk igjen!
    Ingen er så trygg i fare som Guds lille barneskare... Snos til Ester fra Nora.
    Hilsen fra Nora, Anne og Thomas

    SvaraRadera
  9. Vi följer er på bloggen. Det känns bra att kunna läsa om hur det går, för vi tänker så mycket på er. Vi ber för er.
    Kramar från David och Helena, Elisabeth och Kjell.

    SvaraRadera
  10. Vi tänker på er mycket och ber för er - hela familjen inkl era föräldrar. Finns i våra tankar. Vad små, utlämnade och maktlösa vi alla känner oss. Vi kan bara försöka att vila i tryggheten och tilliten hos Gud. Många kramar Solveig och Lars-Eric.

    SvaraRadera
  11. Ester, Eline, Maria och Peter vi ber och vi tänker mycket på er.
    "Du omsluter mig på alla sidor och håller mig i din hand"
    kram Astrid, Viktor, Kajsa och Sam

    SvaraRadera
  12. Jag läser och gråter. Tack för att ni delar detta med oss. Vi tänker på er och ber för er alla! Tack gode gud för att du har gett Ester och Eline så fantastiska föräldrar. Vi ska be för att ni finner kraften att ta er genom alla dessa dagar, de bra såväl som de jobbiga. KRAM från Johanna, Andreas, Noah och Elsa Delvert

    SvaraRadera